تبلیغات
مركز آموزش هیپنوتیزم, تله کینزی, کندالینی, چشم سوم, ریکی, پرواز روح, هاله, هرم انرژی و ... - آموزش خود هیپنوتیزم

با سلام خدمت شما دوست عزیز
بنده قصد دارم با قرار دادن مطالب مربوط به خود شناسی برای بهتر زندگی کردن شما قدمی بردارم.
در صورت نیاز می توانید با بنده تماس بگیرید.

حركت ...

جستجو

 

آموزش خود هیپنوتیزم

شنبه 22 مرداد 1390   07:31 ب.ظ

یک تکنیک خود هیپنوتیزم

روشی که هم سریع عمل می کند و هم شما را به خلسه عمیقی فرو میبرد . برای ایجاد خودهیپنوتیزم، می توانید از وسیله ای استفاده کنید که خوشبختانه در همه جا به راحتی یافت می شود، این وسیله ساده چیزی نیست جز یک ساعت عقربه ای ثانیه شمار.
روش کار: مقابل یک ساعت دیواری و یا ساعت رومیزی بر روی صندلی یا مبل راحتی بنشینید و کف پاهایتان را بر روی میز قرار دهید. پشت خودتان را به پشتی صندلی تکیه دهید و دستهایتان را راحت بر روی رانهایتان مستقر سازید. در صورتی که ساعت دیواری یا ساعت رومیزی در اختیار ندارید ، می توانید از ساعت مچی، که البته باید از نوع عقربه ای باشد ، استفاده کنید . ساعت را طوری در مقابل خود قرار دهید که در جریان تمرین بدون زحمت بتوانید گاه به گاه به آن نگاه کنید.

مابقی را در ادامه مطلب بخوانید...

قدم اول: به صفحه ساعت نگاه کنید که عقربه ثانیه شمار آن به آهستگی و لنگ لنگان درروی آن حرکت می کند. وقتی که عقربه به عدد ۱۲ رسید به ذهن خود بگویید :« یک ، یک احساس خواب آلودگی، خیلی خواب آلوده». زمانی که عقربه ساعت به عدد یک رسید، درذهن تکرار کنید:« دو، یک احساس خواب آلودگی ، خیلی خواب آلوده». به این ترتیب این برنامه را همچنان تکرار کنید تا عقربه به عدد ۱۲ برسد. در این موقع شما جمله:« دوازده ، یک احساس خواب آلودگی، خیلی خواب آلوده » را برای چند بار تکرار کنید. بین هر بار تکرار ، پنج ثانیه وقت دارید تا جمله را دیگر بار بیان کنید.
قدم دوم: زمانی که بار دیگر عقربه ثانیه شمار به عدد ۱۲ رسید ، در ذهن خود این جمله را مرور کنید :« عمیق و عمیقتر ، یک خواب عمیق هیپنوتیزمی ». به این ترتیب هر پنج ثانیه یک با رجمله فوق را در ذهن خود تکرار کنید تا اینکه ثانیه شمار به عدد ۱۲ برسد . اگر در دوره دوم از گردش عقربه در لحظاتی احساس کردید که چشمان شما خسته شده اند و به این نیاز دارید که چشمانتان را ببندید ، بدون تردید این کار را انجام دهید و به صورتی ذهنی به تکرار کلمات«عمیق و عمیقتر » بپردازید . اگر نیاز ی به بستن چشمانتان احساس نکردید ، به بیان ذهنی تلقینات ادامه دهید تا اینکه عقربه به عدد ۱۲ برسد . در این لحظه چشمانتان را ببندید و در حالی که مکاملا خودتان را ریلاکس کرده اید ، به تکرار کلمات «عمیق و عمیقتر» ادامه دهید و در حدود سه دقیقه در این حالت باقی بمانید .
قدم سوم: حالا به آرامی به شمارش اعداد زوج۸،۶،۴،۲، بپردازید و در فاصله هر شمارش، یک نفس عمیق و آرام بکشید. سعی کنید با قدرت خلاقیت ذهنی خویش حرکت ثانیه شمار بر روی صفحه ساعت را در پیش خود مجسم کنید . این کار را ادامه دهید تا زمانی که به عدد۳۰ برسید.  حالا نسبت به خواسته های خود می توانید روی موضوع های مربوطه کار کنید.

پس از آن رد شرایطی که در حال کشیدن نفس های آرام و عمیق هستید ، اعداد زوج را به صورت معکوس ۲۸ ،۲۶، ۲۴، ۲۲، … بشمارید تا به عدد ۲ برسید . در این هنگام ، زمان بیدار شدن فرا رسیده است.
پس از آن از ۱ تا ۳ بشمارید و با بیان کلمات « کاملا بیدار» چشمانتان را باز کنید.
در این موقع با نگاه کردن به عقربه ثانیه شمار ، احساس می کنید در لحظاتی که ریلاکس شده اید ، حرکت عقربه ثانیه شمار برای شما خیلی سریعتر از حد معمول به نظر می رسد . سعی کنید همراه و همگام با وقت و ساعت این تمرینات را انجام داده و تکرار کنید . به مرور زمان با استفاده مکرر از این روش ایجاد خودهیپنوتیزم ، حتما به خلسه های عمقتر و سریعتری میرسید.


نوشته شده توسط : حركت ...